دانشجویان پیشروان فکری و فرهنگی جامعه هستند

شانزده آذر نماد بیداری انسان‌هایی آگاه بر تاریکی‌های زمانه خویش و نماد همیشه در صحنه و هوشیار بودن دانشجو در تمامی تحولات کشور است.

دانشجویان به عنوان قشر تاثیرگذار جامعه همواره نقشی ویژه ایفا نموده‌اند و در هر زمان که دانشجو بیدار باشد، استبداد و خودکامگی به خاموشی می‌رود. امروز کشور عزیزمان ایران، بیش از هر زمان دیگری، به تحرک و پویایی دانشگاه و دانشجویان فرهیخته برای اعتلای بیشتر نیاز دارد و این جوانان عزیز و آینده ساز کشور هستند که می‌توانند موجبات سربلندی این مرز و بوم را فراهم نمایند .این دانشجویان بودند که با روشن کردن شعله‌های آرمان‌خواهی و عدالت‌طلبی، روشنی بخش راه آزادی‌خواهی و استقلال ایران اسلامی گردیدند.

دانشجویان پیشروان فکری و فرهنگی جامعه هستند. حضور دانشجویان، آینده کشور را برای توسعه و پیشرفت تضمین می‌کند، بی‌تردید دانشجویان و دانشگاهیان همواره، از تأثیرگذارترین و پیشروترین اقشار جامعه در آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و ایجاد شور و شعور انقلابی بوده، در تاریخ معاصر کشورمان نیز کارنامه‌ای درخشان از خود به جای گذاشته‌اند. بگونه‌ای که امام راحل عظیم الشان(ره)، دانشگاه را مبدا تحولات می‌دانستند و رهبر معظم انقلاب نیز به کرّات بر لزوم آگاهی سیاسی دانشجویان و مشارکت در مدیریت جامعه تاکید ورزیده‌اند.

 

از مهم ترین ویژگی های این قشر فرهیخته جامعه، موقعیت شناسی و آگاهی از اقتضائات زمان و مکان می‌باشد. اگر تا دیروز دانشجویان متعهد، رسالت ستیز با دشمنان خارجی و حاکمان‌های فاسد داخلی را بر عهده داشتند، امروزه ضمن حفظ موضع انتقادی و حساسیت‌های لازم در برابر عملکرد مدیران، می‌باید جهاد علمی را سرلوحه اندیشه و عمل خود قرار داده و بکوشند که در این مقطع تاریخی، در برون رفت کشور از مشکلات فرارو نقشی سازنده و تاثیر گذار ایفا کنند.

از همین رو، برما فرض است به منظور حق‌شناسی از این نسل نجیب، نستوه و آگاه که تا به امروز در تمامی صحنه‌های انقلاب نقش طلایه‌داری و پیشتازی خود را به خوبی ایفا کرده است، با تمام توان در صدد تحقق مطالبات آنان برآمده و زمینه حضور فعال و پر نشاط آنان را در تمامی عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه فراهم کنیم.

آزادی‌خواهی دانشجویی ۱۶ آذر سال۳۲، این سند با خون دانشجویان امضا شد و برای همیشه نیز جاودان خواهد ماند دانشجو در جامعه از شأن و منزلت بالای برخوردار است و در برخورد با این قشر فرهیخته باید به گونه‌ای رفتار کنیم که دانشجو بتواند در جامعه احساس غرور کند و فضای دانشگاه باید چنان پرشور و بانشاط باشد که موجب بالندگی و پویندگی دانشجو شود.

فعالیت دانشجویی به شادابی و طراوت دانشجویان منجر می‌شود و این تشکل‌ها و جنبش دانشجویی می‌توانند نقش ناظر و نقاد منصف را در مسائل روزمره جامعه ایفا کنند. پویایی منابع اقتصادی در گرو بها دادن به منابع انسانی تحصیل کرده است و امروز می‌بینیم که بسیاری از کشورهای بدون منابع و ذخایر استراتژیک، به دلیل استفاده درست و بهینه از منابع انسانی در زمره کشورهای مدرن و پیشرفته جهان قرار گرفته‌اند. روز قلم های تیز، روز فکر های خلاق، روز اندیشه های نو، روز تو، روز دانشجو مبارک

مطلب پیشنهادی

شماره ۹۷۳ روزنامه سراسری عجب شیر

شماره ۹۷۲ روزنامه سراسری عجب شیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

http://www.20script.ir