اتحاد، رمز پیروزی

وحدت‌ اســـلامی‌ یکی‌ از مهــــــم‌ترین‌ ضـــرورت‌های‌ تاریخی‌، اجــتماعی‌ و سیاسی‌ مســـلمانان‌ در جهت‌ ایستادگی‌ و پویایی‌ و هویت‌ امت‌ اسلامی‌ و از مهم‌ترین‌ عوامل‌ عزت‌ و پیروزی‌ آنها در همه صحنه‌هاست‌ و در مقابل‌، تفرقه‌ و تشتت‌ جز ذلت‌ و پراکندگی‌ و به‌ هدر رفتن‌ نیروهای‌ فکری‌ و سرمایه‌های‌ انسانی‌ امت‌ اسلامی‌ ثمری‌ نخواهد داشت‌. شکی‌ نیست‌ که‌ وحدت‌، هم‌ به‌ حکم‌ عقل‌ و هم‌ به‌ حکم‌ قطعی‌ شرع‌، ضرورت‌ دارد و ایجاد اختلاف‌ یا دامن‌ زدن‌ به‌ برخی‌ مسائل‌ اعتقادی‌ که‌ در مرتبه‌ بعد از توحید و نبوت‌ و معاد قرار دارد، هرگز نمی‌تواند مجوز اختلاف‌ باشد.

همه مسلمـــانان در عین حال که با هم اختلاف دارند می‌توانند با تکیه بر مشترکات بسیاری که دارند در برابر دشمنان اسلام صف واحدی را تشـــکیل دهند و از نفوذ بیگانگان و تسلط آنان بر مسلمانان جلوگیری نمایند.

وحدت، تپش هماهنگ قلبهاست و آهنگ حرکت دستها. وحدت اسلامی، عامل اقتدار اسلام در برابر کفر و نفاق و اختلاف، آفت بزرگ عزت و استقلال مسلمین است. آرمان و امید همه دوستان عظمت اسلامی، و جدائی و تفرقه، آرزوی شوم دشمنان دیرینه ماست.

وحدت، کشتی نوح است و تفرقه، تازیانه عذاب الهی. امید است در روزگاری که شیاطین، بذر نفاق و تفرقه می‌پاشنـــد تا در سـرزمین مقدس اسلام، درخت دشمنی پرورش دهند، با بیداری و یاد آوری سخنان وحدت بخش رسول خدا و ائمه معصومین علیهم السلام نقشه های شوم اسـتکبار، نقش بر آب گــردد و خداجویان وحدت اندیش برگرد قرآن و سنت هماهنگ شوند و با رهبری عترت علیهم السلام پرچم استقلال و آزادی را در سراسر گیتی به ا هتزاز درآورند. امام‌ علی(ص)‌در این‌ مورد می‌فرماید: «امـــت‌های‌ پیشیـــن‌ مادامی‌ که‌ باهم‌ اتحاد و وحدت‌ داشتند، در حــال‌ پیشرفت‌ و شکوفایی‌ بودند، و به‌ عز ت‌ و اقتدار دست‌ یافتند.

تنها راه مـقابله با بحران‌های کنونی مقاومت، پایداری فکری و فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و نظامی است و این محقق نمی‌شود مگر از طریق همکاری میان کشورهای اسلامی حول محور مقاومت فراگیر و همه جانبه.وحدت مایه رحمت ، و تفرقه موجب عذاب است

مطلب پیشنهادی

شماره ۹۷۳ روزنامه سراسری عجب شیر

شماره ۹۷۲ روزنامه سراسری عجب شیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

http://www.20script.ir